Keskustelua ajopaikoista ja tapahtumien suunnittelua

Tänne kaikki asiat mönkijätapahtumista ja ajopaikoista.

ViestiKirjoittaja bite » Pe Maalis 13, 2009 11:07

Mulla olis tota maata ja olen ajoja järjestelly. Reittejä on jo valmiina ja kesällä ku töiltä joutaa niin tulee lisää ja onpi tossa 1 pikku kallio pyhitetty ihan leikkimistä varten. Se laavukin olis tarkoitus tehä. Ainoo ongelma ku noi työt haittaa harrastuksia . Hinta ollu 15e/24h
Pidetäänkö pääsiäisajot vai pääsiäisen jälkeen ja mietiskellää saatasko jonkin sortin kuvio aikaseksi. Olen kuulolla

T: bite
pohjalla on hyvä olla, ei voi ainakaan vajota alemmaksi
bite
Jäsen
 
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:45
Paikkakunta: virrat

ViestiKirjoittaja juniorijussi » La Maalis 14, 2009 2:39

bite kirjoitti:Mulla olis tota maata ja olen ajoja järjestelly. Reittejä on jo valmiina ja kesällä ku töiltä joutaa niin tulee lisää ja onpi tossa 1 pikku kallio pyhitetty ihan leikkimistä varten. Se laavukin olis tarkoitus tehä. Ainoo ongelma ku noi työt haittaa harrastuksia . Hinta ollu 15e/24h
Pidetäänkö pääsiäisajot vai pääsiäisen jälkeen ja mietiskellää saatasko jonkin sortin kuvio aikaseksi. Olen kuulolla

T: bite

Kuulolla ollaan.Tuosta kangasniemen winter trophysta jos selviää ja mamma ei hirveästi suuttuisi nin kuullostaisi tosi hyvältä nuo pääsiäsiajot mutta vielä en kalenteria ole katsonut tarkemmin..

Mitäs muut 4x4 miehet olisko mahkuja :D
Nimim. baarista just tulin :oops:
-------------------------------------------
Avatar
juniorijussi
Foorumin tiukkapipo
 
Viestit: 968
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2008 9:36
Paikkakunta: Lempäälä Mönkijä: Honda Foreman Fe 500 TRX 2012

ViestiKirjoittaja Brigadier » Pe Maalis 20, 2009 6:52

bite kirjoitti:Mulla olis tota maata ja olen ajoja järjestelly. Reittejä on jo valmiina ja kesällä ku töiltä joutaa niin tulee lisää ja onpi tossa 1 pikku kallio pyhitetty ihan leikkimistä varten. Se laavukin olis tarkoitus tehä. Ainoo ongelma ku noi työt haittaa harrastuksia . Hinta ollu 15e/24h
Pidetäänkö pääsiäisajot vai pääsiäisen jälkeen ja mietiskellää saatasko jonkin sortin kuvio aikaseksi. Olen kuulolla

T: bite


Mukana ollaan ja mahdollisuuksien mukaan ollaan talkoissakin... Vaikka joku sanoikin, että multa ei onnistu mikään missä ei ole näppis ja hiiri kiinni :shock:

Pääsiäisestä kalenteri varattu mönkimiselle :D
Assumption is a mother of all f***ups
Brigadier
Jäsen
 
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Maalis 13, 2009 3:28
Paikkakunta: Tampere

Mönkimismaista

ViestiKirjoittaja jagmig » Ke Maalis 25, 2009 9:38

Tuo Biten konsepti kuullostaa kyllä kivalle! Semmonen 15e on ihan hyvä hyväntapaisuusraha, jonka mielellään jättää ajopaikkojen paikkaamiseen ja toiminnan parantamiseen.

Itsellä vähän sama ongelma - mönkimismaat melkein 400km päässä Itä-Suomessa, jonne ottaisi "sivistyneesti ajelevia" mönkijäkavereita mukaan vaikka isommankin leegion, mutta matka on sitä luokkaa pitkä, että ihan tämän tästä ei tule lähdettyä.

Muillakin maaisännillä on varmaan kohtuu tärkeää se, että möngitään siellä missä kuuluukin mönkiä ja sillä tavalla että tuhoa ei tule määräänsä enempää. Jos on uutta taimikkoaluetta tms., se pitäisi olla rajattu nauhoilla pois niin, että kukaan ei käy hölmöilemässä väärällä puolella latua. Jotenkin pidän itse sitä myös tärkeänä, että luontoon jää mahdollisimman vähän jälkiä mönkkärikäynnistä - tilannetta voi valottaa sillä tavalla, että jos menet sammaloituneen rinteen ylös sopivasti, kukaan ei huomaa että siitä meni nelikko ylös. Mutta jos sen tekee "räppäämällä", kallio kiiltää ja koko polku on savinilellä. Sitä se isäntä sitten katselee, kun miettii maansa käyttöä. Eihän se aina helppoa ole, ja jälkiäkin jää, mutta kulkemisasenteessa on aste-eroja.

Tämän perusteella kannattaisi tehdä räppäysrännit ihan erikseen! Hanaa häkkisille ja se on totta kai ekana perillä joka sieltä savesta ekana ylös nousee. Mutta tuon toiminnan vastapainoksi kaipaisi semmoisia luonnonläheisempiä "viherpiiperrysreissuja"? sellaisille, jotka osaavat tassutella varovaisesti. Se on älyttömän vastavuoroista - ainakin mitä omilla mailla on tullut todettua. Ajat keskelle ei mitään, pyssäät kyydin ja nautit kahvit termarista. Kohta on toistansa upeampaa sirputtajaa ja elikkoa ympärillä ihmettelemässä, että mistäs tupsahdit. Siitä mahdollisuudesta maksaa mielellään muutaman killingin.

Itsekin maanomistajana kannustaisin miettimään tiukempaa reittikategorisointia - polkuja jotka kulkevat sinne, minne metsämiehen sielu vetää, niin että käynnistä ei saa jäädä määräänsä enempää jälkiä - ja varovaisella kömimiselle vastapainoksi toki sellaisia reissuja jossa todella tassu lyö tyhjää ja otetaan yhdistelmän kokonaisuudesta mittaa. Molemmat ovat hienoja ja täydentäviä kokemuksia, mutta suunittelemalla maapohjan kulutus näissä tapauksissa on aivan eri sorttia.
Avatar
jagmig
Jäsen
 
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 11:58
Paikkakunta: Ruutana, Kangasala

ViestiKirjoittaja bite » Ma Maalis 30, 2009 11:46

No niin! Taas on työt haitannu harrasteita ja jääny tää foorumi paitsiolle.
Sori vaan mut tohon pääsiäisen aikaan tuntuu nyt olevan sen verran ohjelmaa että ei repee mönkimään. Mut jos sit seuraavana eli 18.4 pistetään pystyyn kevään avaus karkelot niin saatais homma käyntiin. Halukkaat sitten vaan ilmoo tohon mönkimistä II topiciin
Niin ja täältä Virroilta löytyypi crossirata jota hallinnoi Pohjois-Hämeen moottorikelkkailijat ja siellä saa ajaa mönkkäreillä. Tarkempaa infoo löytyy www.p-hmk.fi sivustolta kohdasta motocross. Sinne crossista pitävät katsomaan mitä ompi tarjolla.

T: bite
pohjalla on hyvä olla, ei voi ainakaan vajota alemmaksi
bite
Jäsen
 
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:45
Paikkakunta: virrat

ViestiKirjoittaja juniorijussi » Ma Maalis 30, 2009 11:56

bite kirjoitti:No niin! Taas on työt haitannu harrasteita ja jääny tää foorumi paitsiolle.
Sori vaan mut tohon pääsiäisen aikaan tuntuu nyt olevan sen verran ohjelmaa että ei repee mönkimään. Mut jos sit seuraavana eli 18.4 pistetään pystyyn kevään avaus karkelot niin saatais homma käyntiin.
Niin ja täältä Virroilta löytyypi crossirata jota hallinnoi Pohjois-Hämeen moottorikelkkailijat ja siellä saa ajaa mönkkäreillä. Tarkempaa infoo löytyy www.p-hmk.fi sivustolta kohdasta motocross. Sinne crossista pitävät katsomaan mitä ompi tarjolla.

T: bite

Rengossa olis pääaiäisajot jos haluaa pääsiäisenä ajella.Löytyy Mönkkärit ry:n sivuilta.saatan itsekin sinne mennä.
18.4 olen pojan painikisoissa :?
Ehdottomasti haluaisin tulla tutustumaan alueeseesi.Heittele joitain päivämääriä jotka olisi sinulle mahdollisia järkätä.Ja jos haluat enemmänkin sakkia niin silloin vaan sammysin reitit ja tapahtumaan juttua.Eli mukana ollaan ajoissa kunhan päivämäärä loksahtaisi :D
Eiköhän sitä puhelinsoitoilla aina muutama hemmo mukaan saada ajoihin kun vielä uuttaa maastoa olisi koluttavana!!
-------------------------------------------
Avatar
juniorijussi
Foorumin tiukkapipo
 
Viestit: 968
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2008 9:36
Paikkakunta: Lempäälä Mönkijä: Honda Foreman Fe 500 TRX 2012

ViestiKirjoittaja Brigadier » Ke Huhti 01, 2009 8:50

Jep, nyt kun yammu on saanu ensikasteensa hiekkamontulla niin rohkeus riittää muihinkin ajoihin 8) ... Mukana siis ollaan jos suinkin päivät sopii. Yllättäen ens vkonloppuna on harrastuviikonloppu panssariprikaatissa joten möngintä jää väliin :?
Assumption is a mother of all f***ups
Brigadier
Jäsen
 
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Maalis 13, 2009 3:28
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja bite » Pe Huhti 10, 2009 3:26

Jahas, vaihtoehtoisia päiviä mulla olis ensimmäiset noi 1.5 tai 3.5.09 mihin vois sovittaa mönkimistä.
pohjalla on hyvä olla, ei voi ainakaan vajota alemmaksi
bite
Jäsen
 
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:45
Paikkakunta: virrat

ViestiKirjoittaja juniorijussi » Pe Huhti 10, 2009 6:57

bite kirjoitti:Jahas, vaihtoehtoisia päiviä mulla olis ensimmäiset noi 1.5 tai 3.5.09 mihin vois sovittaa mönkimistä.

Toi vappu on paha, mutta 3.5 sopisi mulle tosin joudun sit illalla meneen yötöihin eli aamusta iltaan mahkut ajella :D
-------------------------------------------
Avatar
juniorijussi
Foorumin tiukkapipo
 
Viestit: 968
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2008 9:36
Paikkakunta: Lempäälä Mönkijä: Honda Foreman Fe 500 TRX 2012

ViestiKirjoittaja frogley » Su Huhti 19, 2009 8:33

bite kirjoitti:Jahas, vaihtoehtoisia päiviä mulla olis ensimmäiset noi 1.5 tai 3.5.09 mihin vois sovittaa mönkimistä.
3.5 vaikuttais lupaavalta ajopäivältä-
Frogley
Avatar
frogley
No logos
 
Viestit: 462
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 10:46
Paikkakunta: Pirkkala/Monaco Mönkijä: No logos

ViestiKirjoittaja bite » Ke Huhti 22, 2009 12:20

No tällä puheella sit 3.5 ajellaan. Eli kaikki kiinnostuneet ja kykenevät paikalle niin saadaan mukava tapahtuma aikaiseksi. No koska aloitetaan klo 10 vai 11 kumpi ompi parempi?
pohjalla on hyvä olla, ei voi ainakaan vajota alemmaksi
bite
Jäsen
 
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:45
Paikkakunta: virrat

ViestiKirjoittaja juniorijussi » Ke Huhti 22, 2009 12:52

Hienoa bite headbang:
Tehdään kompromissi. Kello 10.30 niin ei tartte mansestakaan kauhean aikaisin herätä.Mulle kyllä käy kello 10.00 myös.
Ei muuta kuin lyöt asiat lukkoon ja uusi ajotapahtuma otsikoineen näkyviin ja missä kokoonnutaan niin ruvetaan haaliin ajokavereita :D

Virtain wappuajot 2009 :lol:
-------------------------------------------
Avatar
juniorijussi
Foorumin tiukkapipo
 
Viestit: 968
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2008 9:36
Paikkakunta: Lempäälä Mönkijä: Honda Foreman Fe 500 TRX 2012

ViestiKirjoittaja frogley » Ke Huhti 22, 2009 11:11

bite kirjoitti:No tällä puheella sit 3.5 ajellaan. Eli kaikki kiinnostuneet ja kykenevät paikalle niin saadaan mukava tapahtuma aikaiseksi. No koska aloitetaan klo 10 vai 11 kumpi ompi parempi?
aamulla varhain,kani pa.. parhain . kaikki ajat käy.mukana ollaan !
Frogley
Avatar
frogley
No logos
 
Viestit: 462
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 10:46
Paikkakunta: Pirkkala/Monaco Mönkijä: No logos


Paluu Reitit ja tapahtumat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron