Palstassa on pituutta noin 3,5km mutta reittiähän on toki enemmän eikä se kulje suoraan. Yksi ajojälki minkä löysin koneelta oli 13,5km pitkä ja vastannee tämän hetkisestä reitistöstä varmaankin lähimpänä totuutta olevaa arvausta. Osa kun on vielä raivaamatta niin lopullinen pituus on vähän auki.
Tähän mennessä muutama paikalla käynyt kauppias sekä Mönkijä-lehden toimittaja ovat olleet kovinkin yllättyneitä reitistä ja siitä että se on yksi ensimmäisistä Suomessa mikä on suunnattu nimenomaan harrastajille. Eli jos aikoo ajaa reitin läpi pahinta mahdollista reittiä pitkin sekä nauttia muutamista vapaa-ajoon rajatuista alueista niin hyvin vahva suositus on, että koneessa on vinssi, pohjapanssari ja kunnon renkaat.
Pahimpiin paikkoihin on toki kiertoreitit mutta esimerkiksi heti reitin alusta löytyy paikka jossa se haarautuu "Tourist" ja "Pro" -reitteihin. Tämä alkupään pro-reitti on sellainen että joudun laittamaan sinne ajokiellon jos ei koneessa ole vinssiä tai porukassa ei ole vinssiä. Ei meinaan tule yksikään kone ilman narua läpi. Ei ainakaan tämänpäiväisen ajelun jälkeen. Lauantaina vielä pääsi reunoja pitkin mutta nekin on nyt sitten kaivettu isolohko-Poraliksella ja kammottavilla Mudliteillä niin että tekemätön paikka on. Se on toi reikä mihin tuo Rekku on upotettuna, katso kuvaa yllä.
Ja toisaalta sehän on sen paikan tarkoituskin. Ei se ole kivaa jos joka paikasta pääsee ajamalla läpi. Ihan yhtä syvä se silmäke ei ole kuin mitä Vessun tontilta löytyy, mutta lohdutuksena pitää sanoa että vaikka tuo on pieni niin se haisee aivan saattanan paljon pahemmalta.
Vielä pitää saada kaivinkone paikalle luiskaamaan muutama ojaan pudotus ja tekemään muutamia muita pikkuhommia samalla, mutta en tiedä ehtiikö ne ennen avajaisia.
Kokonaisuudessa reitti on leppoisa eikä pyrikään jokaiselta metriltään olemaan hardcorea tai proota. noin 50-60% reitistä on tullut maastoon ihan luonnostaan ajamalla kun ollaan siellä porukan kanssa käyty pörräämässä.