Jottei foorumi nyt aivan taas kuolisi niin palataanpa ajassa viikko takaisinpäin ja luonnostellaan tiukka kisa-analyysi!
Järjestäjät saa minun osalta ansaittua hehkutusta osakseen. Kaikki minkä oletti toimivan toimi paremmin kuin hyvin, tekijämiehet oli palannut puikkoihin ja jälki oli sen mukaista. Ei ole aiemmin autopuolen kisoissakaan ollut noin hyvää infopakettia tarjolla, iso rastikartta meni heti hyötykäyttöön, siitä oli helppo ja nopee tehdä ajosuunnitelmaa, tätä lisää.
Analyysin tekemisen mahdollistaa netistä löytyvät rastikuvat kellonaikoineen, myös hylätyt kuvat on näytillä jotta voi ottaa kuvaukseen oppitunteja ennen seuraavaa kilpailua
ATVP Tonnikeijujen kuvat löytyy tuolta:
http://4x4.mimmottis.net/index.php?mode ... &comp=1660Aamu kisakeskuksessa aloitettiin etsimällä omat koneet rivistä, kaikki ne oli yön aikana jäätynyt saman näköisiksi.
Avaimen kääntö ja molemmat bensakrematoriot lävähti tulille. Koneet lämpöseks ja siirto autoon ja kärryyn. Startti kohti ensimmäistä aluetta 9.31.
Aloitimme urakan eteläiseltä alueelta jossa piti odottaa 31 rastia, helppo keikka, 1,5h jos ei oo ruuhkaa...
4 ekaa rastia 5 min, tahti on heti hyvä, aja-pysähdy-kuvaa-aja ja vielä mitä, Pollen takakumi lussuna... Otetaan yks rasti vielä ja katsotaan tarkemmin. Tyhjähän se on, pikku tauko ja paremman puutteessa pari pientä co2-patruunaa ampua renkaaseen. Ei auta, tyhjä mikä tyhjä, vartti hukattu aikaa. Ettepäin sano mummo lumessa. Kiivettiin harjun päälle ja otettiin seuraava rasti. Katsaus renkaaseen, kumi poissa vanteelta sisäpuolelta, ei tuu mitään. Vinssattiin Pollen perse ilmaan, otettiin rengas irti ja lähettiin liukasteleen mäkee alas etsimään paineilmaa. Tiellä oli yks huoltoauto jossa kompurat ja pelit ja vehkeet mutta ei tietenkään ilmapistoolia. Soitto Hyvölän isännälle, onko tilalla kompuraa, on on, sinne. Ladosta löydettiin kompura ja pienen etsimisen jälkeen vielä ilmapistoolikin mutta kompura ei lähde käyntiin, ei oo totta. Siinä hetki tuhrattiin vielä aikaa kun etsittiin sähkötaulua ja sulakkeita jne. Ei auta, suunta Ähtärin ABCille, sieltä löyty kompura ja pistooli, Lastu lähtee hakeen kahvia ja koittaan tulisko aamupasha. Hyvillä mielin poksauttaan rengasta paikalleen, kompura käyntiin, paineet ylös, noniin ja liipasimelle, se on vi**u jäätynyt, ei tietookaan paineesta. Naapurin korjaamoon kolkutteleen ovia, ei ketään paikalla, ihme porukkaa noi korjaamotyypit ku ei oo lauantaisin töissä
. Nooh, olihan siinä matkalla joku Shelli, sinne paremmalla onnella. Shellille ei ollu pakkanen purru vielä niin pahasti ja siellä saatiin kumi pomppaan takas vanteelle. Peli ei oo vielä menetetty, reilummat paineet renkaaseen ja takas pelipaikalle. Kiivettiin takas harjuun, rengas paikalleen ja sitten kiiteltiin luojaa että pysähdyttiin just siihen kohtaan. Pollessa ranteenvahvunen karahka kiilautunu öljysäiliön, ösuodattimen ja paisuntasäiliön väliin, hienoo maastoo tai sit on joku halunnut sabotoida
nooh karahka pois välistä eikä onneks ollut vielä puhkassu mitään.
Aikaa edellisen rastin jälkeen tuhlattu 1h50min
Otetaan seuraavat 4 rastia, rengas taas lussuna... Onneksi otettiin autosta paikkavaahtopullo mukaan. Mutta mitä vielä, eiköhän sekin oo niin jäässä ettei pihaustakaan. Ei tässä enää voitosta kilpailla, paikkapullo pakarin päälle lämpiään, poltellaan kessua, puhutaan paskaa ja napsitaan evästä. Onneks Lastulla oli piirakat ja päälliset mukana. 40min hukattu, jokohan toimis, vaahto liikkuu mutta ei tietookaan paineesta... Antaa olla, ohan mulla biitlokit ettei ihan kokonaan kumi karkaa, ajetaan alue loppuun ja mietitään sitten. Rytyytettiin alue loppuun, välillä kumi oli paikallaan, välillä kurtussa vanteen toisessa reunassa, 47min ja kaikki rastit kerätty, ei ollut enää ruuhkaa alueella...
Päästiin tielle ja ajoin Pollen autoon, peräkärry kiinni ja Lastu ajaa Canan kärryyn, siinä samassa kun kippi kolahtaa alas pettää myös kuomun tukirauta ja kuomu Lastua päähän. Olihan sillä kypärä onneks mutta kun pää heilahti sen verran reilusti alaspäin niin rintapanssarin muovinen reuna kolahti suoraan kurkkuun ja Aatamin omppu kävi vähän lähempänä ikeniä, tää tästä nyt vielä puuttu...
Kisakeskukseen hakeen lisää juotavaa mukaan, ihmeteltiin Hyvölän kompuraa vielä tovi, Shellille poksauttaan rengas taas paikoilleen, Lastulle kahvia ja mulle lämmin pullo paikkavaahtoo, suunnistetaan pohjoiselle ajoalueelle ja siis todentotta jouduttiin suunnistaan, ketutuskäyrä alko olleen jo sen verran korkeella ettei voinut kun nauraa ja ajaa muutama kilsa väärään suuntaan. Siirtymä pohjoiselle alueelle kesti vaatimattomat 1,5h...
Yleisöalueen eka rasti kuvattiin 15.31, puolitoista tuntia aikaa tyhjentää yleisöalue ennenkuin rastit kerätään pois. Vauhti päälle, Lastu koittaa pysyä kameran kanssa perässä, ison ojan ylityksessä Polle kyljelleen, hiii-op, matka jatkuu. Yleisöalueen viimenen rasti kuvattiin 16.45, hyvin kerettiin.
Kiire kun oli jo ohi niin pysähdyttiin Kartsan tulille sulattaan käivärät, kuunteleen kisakuulumiset ja jauhaan shaibaa.
Jaahas ja kisastatistiikka pimahti taustalta... Täytyy jatkaa stoori loppuun myöhemmin!
Taas toimii statistiikka, jatketaan.
Eväät kun saatiin nielastua, Lastukin sai väkisin jotain nieltyä, pahaa teki kattoo, ei ees särkylääkkeitä mukana, lähdettiin jatkaan suunnitelman mukaan pohjoisen alueen pohjoispuolen tyhjennystä, siellä kun oli paljon sinisiä rasteja eli pisteitä tarjolla. Homma lähti rullaan heti mainiosti, aja-pysähdy-kuvaa-aja, rytmi löyty ja vauhtia riitti, rasteja napsu 2-3 min välein. Välillä odoteltiin rastille pääsyä, välillä autettiin kanssakilpailijoita rastille ja ojien yli ja taas mentiin. Pimeetä oli, valaistus toimi, mun pieni mustavalko-pikselinäyttö gepsi muuttu pimeen tultua oikeesti helppolukuiseksi ja suunnistus suju hyvin. Tahti kun oli päällä niin ei siinä malttanut edes kessulle pysähtyä, pakkanen ja muutama tunti koneen selässä rupes vaikuttaan niin että jos hetkenkin seisoi paikallaan niin rupes koko kroppa jäykistyyn. Tyhjennettiin koko alueen pohjoispuoli viimeistä rastia myöten varttia vaille kymmeneen mennessä. Ajatus oli käydä tulilla heittään käivärät naamaan, bensaa koneisiin ja jatkaa eteläpuoliskolle. Tulilla ollessa Lastun kurkku vaivasi edelleen, ei pystynyt juomaan, alko paikat jäykistyyn ja paras into laantuun. Tehtiin nopeesti järkevä päätös lopettaa homma siihen, kello 22.00, jätettiin viimenen kolme tuntia ajamatta niin jäi hyvä maku ajoista. Kisakortti ja kuvat kisakeskukseen ja siitä mökille jossa tunnelma oli jo hyvää vauhtia nousemassa.
Kilpailuajaksi meille merkattiin 13:38, rasteja saatiin kerättyä 129kpl, näistä 3 hylättiin, pisteitä tuli 2185 ja sijoitus 10.
Kaikkien vastoinkäymisten jälkeen oltiin todella tyytyväisiä lopputulokseen ja varsinkin rastitaktiikkaan. Ennen kisaa sanoin Lastulle omat tavoitteet, koneet ja ukot kestää koko kilpailun ja jos 10 salissa ollaan niin lopputulokseen saa olla tyytyväinen. Koneet kesti pois lukien aikaa vieneen rengasjumpan ja Lastun rikkoutuneen sulakkeen joka pimensi Canasta mittariston ja otti tehostimen pois pelistä, sekä mun gepsin kertaalleen jo kolvattu virtajohto lakkas taas toimimasta. Ukot kesti pois lukien Lastun kurkku ja sijoitus oli se minimi. Pistetilannetta ajatellen se viimeinen 3h jos ois painettu niin sijoitus olisi ollut max. yhden sijan parempi joten sou not.
Kiitoksia kaikille kanssakilpailijoille, huhtikuussa paremmalla onnella ja ainakin paremmin varustautuneena.